Care este cea mai buna frecventa de trimitere in email marketing?

Care este frecventa optima pentru email marketing pentru a putea optimiza rata de raspuns? Este bine sa trimiti o data pe luna, pe saptamana sau in fiecare zi? Se verifica si in acest caz consacrata formula „less is more” sau mai mult este echivalent cu mai bine?

Pentru a gasi raspunsul la aceste intrebari citeste articolul despre frecventa optima

Poti “sa te joci” cu analiza comportamentala?

Raspunsul este cu siguranta “da”. Atat la propriu cat si la figurat.

De obicei, procesul incepe cu mediul offline, unde se face profilul de consumator si se aplica la targetarea online unde acestuia i se propun diferite produse si servicii. In cazul unui retailer de electrocasnice si mobila din India, situatia este un pic diferita, pentru ca analiza predictiva este folosita intr-un mod nou, inovator, in mediul online, profilul consumatorului fiind stabilit intr-o realitate virtuala. Este vorba de retailerul Godrej, care a trecut printr-un  proces de repozitionare si pentru a-si spori relevanta pentru generatiile mai tinere a folosit ca instrument de marketing ceea ce pentru unii ar fi fost un produs in sine: un mix de realitate virtuala, online gaming si retea de socializare, toate intr-un singur loc, o platforma online 3D numita GoJiyo. Pozitionata ca „prima lume virtuala din India”, GoJiyo a stranit interesul userilor din intreaga lume, reusind sa devina un instrument eficient de a targeta o audienta mai tanara si mai receptiva la nou.

Campania de marketing pentru GoJiyo il are ca protagonist pe actorul de Bollywood Abhay Deol, ambasadorul brandului, si prezinta platforma ca pe o arena virtuala unde „poti arata asa cum ai visat intotdeauna, unde poti vizita locurile pe care mereu ai dorit sa le vezi, si-ti poti face prieteni, crea noi relatii, experimenta noi activitati si descoperi aventura” si poti chiar castiga puncte pentru obtinerea de recompense atat in universul virtual cat si in realitate. GoJiyo cuprindea initial sase „lumi”: Solaris, o plaja a unui oras, Noom, o colonie pe luna, Re-Janm, „locul unde poti renaste”; SnowFlash, un taram arctic, si Turqua, un univers subacvatic. Spre deosebire de Second Life, unde atentia se concentreaza pe continut generat de utilizator (si unde poti sa-ti construiesti propriul magazin, cafenea sau boutique, unde poti achizitiona bunuri sau servicii si desfasura multe alte activitati), GoJiyo se apropie mai mult de un joc unde utilizatorul de poate scufunda, poate face bungee jumping, se poate lupta cu atacatori sau poate porni intr-o vanatoare de comori, avand de indeplinit anumite taskuri, focusul fiind pe recompensele castigate in viata reala.

gj6

Unul dintre consultantii responsabili cu dezvoltarea continutului pentru GoJiyo, Niki Gomez, explica mai pe larg la ce poate fi folosita platforma: „Utilizatorii se pot implica in adevarate aventuri cum ar fi cea de a descoperi cine a furat toate operele de arta din oras si a le returna; sau cea de a planta alge pentru a salva luna sa ramana fara oxigen. GoJiyo are un sistem de puncte si unul monetar – Mios si Jios – care permite utilizatorului sa castige recompense online si in viata reala si unde platforma este conectata la produsele retailerului Godrej. De exemplu, poti castiga o expeditie reala pe Kilimanjaro, cu cativa dintre prietenii din reteaua GoJiyo”.

gj5

Utilizatorii pot castiga Mios si Jios in cadrul jocului, ultima forma de remunerare fiind mai valoroasa in registrul „karmei” – de exemplu, poti castiga Jios realizand anumite actiuni de grup, decat actiuni individuale, sau ajutandu-i pe altii si aratandu-le empatie. Pentru ca userul sa adune suficiente puncte pentru a fi premiat in online (cum ar fi haine speciale, accesorii, o aura in jurul avatarului – care iti confera statutul de utilizator avansat) si chiar in offline – gadgeturi sau o aventuroasa excursie in Kathmandu, este nevoie insa de multa munca in joc.

gj1

Etapa de proiectare a jocului a observa de la a privi ce se intampla pe piata jocurilor cu World of Warcraft, IMVU, Vivaty, Twinity, pana la experimentele Google cu Farmville si Habbo Hotel. A urmat apoi analiza mediilor branduite Coke World si Lynx World. In sedintele de creatie s-a decis mixarea tuturor aceste elemente. GoJiyo ruleaza direct in browserul web si implica doar downloadarea a 2 MB si un software care permite vizualizarea 3D intitulat Unity Web Player.  Procesul de inscriere este unul facil si rapid, si utilizatorul poate beneficia de contactul direct cu un ghid GoJiyo pentru instructiuni.

In prima luna s-au inscris si si-au creat avataruri in GoJiyo 111,567 utilizatori. Deocamdata jocul este doar in versiunea beta. Exista critici care afirma ca realizatorii jocului s-au grabit sa-l lanseze inainte sa poata oferi o experienta cu adevarat relevanta pentru utilizatori.

Dar nu calitatea platformei ca joc interactiv face obiectul acestui articol, ci faptul ca aceasta este folosita ca un instrument de repozitionare, servind unei functii de marketing si nu de divertisment in sine. Un alt aspect care ne intereseaza aici, este ca apoi Godrej a aplicat analiza predictiva si a construit profilul consumatorului in functie de comportamentul lor online pentru a targeta specific in mediul offline. Astfel, userii identificati in joc ca avand un comportament hedonist li s-au promovat alt gen de produse, decat celor identificati ca avand un comportament experimentalist, sau celor identificati ca achivers.

Despre realizarea profilului de consumator in mediul online vom mai vorbi cu siguranta in viitor, pentru ca nu va trece mult timp pana cand marketerii vor descoperi ca platformele de gaming si retelele de socializare sunt medii in care se poate aplica analiza comportamentala, pentru a cunoaste consumatorii intr-un mediu in care ei se comporta natural, instinctiv, impulsiv, la fel ca in viata reala si poate chiar mai adevarat decat acolo, pentru ca faptele lor nu au consecinta in aceste realitati.

De ce de multe ori e mai bine sa oferi cadouri decat sa primesti?

Discutam acum cateva zile, despre cum sa trimiti emailuri aniversare . Si totusi, de ce sa o faci? In primul rand, hai sa recunoastem, ne place la nebunie sa primim cadouri, dar hai sa mai recunoastem si ca ne place sa oferim cadouri. Bine, declaratia asta ultima a fost mai usoara si ne umple un pic de mandrie.

Asa ca, daca ne dorim sa ne transformam clientii in prieteni, hai sa facem noi primul pas si sa incepem prin a le oferi cadouri. Chiar si fara ocazie, doar asa pentru ca exista, ne bucura si pentru stim lucrul ala micut care i s-ar potrivi perfect si i-ar face ziua mai frumoasa.

Si acum, cu o tenta mai mercantila, ce avem noi de castigat?

1. E o metoda buna de loializare.

Nu m-as mai gandi sa ma dezabonez daca stiu ca este foarte probabil ca urmeaza sa primesc un cadou. Deasemenea, as citi toate emailurile, ca nu cumva sa pierd o super oferta.

2. Ajuta la cresterea bazei de date

Cu siguranta, dupa ce primesc un cadou, povestesc celor din jur.  Mai mult, chiar mi-as incuraja prietenii si colegii si familia, de fapt pe toata lumea, sa se aboneze ca sa primeasca si ei cadouri. Iar 80% din oameni dau curs recomandarilor primite de la prieteni.

3.  Ajuta vanzarile

Stim déjà ca aceste mesaje au o rata de deschidere cu pana la 60% mai mare. Asa ca este o oportunitate sa facem si un cross sell. Oferim cadou cercei si prezentam si un colier care se potriveste cu ei. Deci, vinzi mai mult si asiguri cresterea traficului pe site.

4. Iti pastrezi clientii

Mostrele cresc vanzarile. Da-mi un produs pe care sa il folosesc o perioada de timp si s-ar putea sa imi dau seama ca nu pot trai fara el.

Asadar, tu ce cadouri vrei sa-mi faci?

Vesti bune! Avem un nou client – XTB Brokers

Noii nostri parteneri sunt XTB Brokers, una dintre cele mai mari case de brokeraj din Europa Centrala si de Est. Prin intermediul platformei nostre, XTB va gestiona mesajele fortei de vanzari si programele de informare dedicate clientilor legate de webinariile sustinute de trainingurile dedicate educarii in domeniul investitiilor financiare, despre concursurile derulate de companie sau despre evenimentele sustinute.

Agentia White Image va efectua trimiterea mesajelor companiei catre clientii din Romania si din Italia, si va oferi consultanta pentru optimizarea campaniilor de email marketing.